Ferrari is druk bezig met de overschakeling naar elektrificatie. En we weten officieel dat de eerste batterij-elektrische auto van het merk met het steigerende paard voor 2025 is. Waarom niet een auto die gebaseerd is op de Purosangue, die de eerste SUV zal worden van de autobouwer. Maar een reeks patenten die neergelegd zijn bij het United States Patent and Trademark Office doen iets anders vermoeden.
Batterijen centraal achterin
Deze schetsen geven al een indicatie. Ten eerste gaat het om een tweezits supercar! Hij lijkt ook gebouwd te zijn op een volledig nieuwe structuur voor elektrische voertuigen. Het meest interessante aan de schetsen is de plaatsing van de batterijen. Ferrari wil ze namelijk inbouwen net achter de cockpit, zoals bij een centraal achterin geplaatste motor. Daardoor blijft de zitpositie laag, ideaal voor het zwaartepunt en het rijgevoel dat dat met zich meebrengt.
Echt een elektrische supercar?
Er blijven echter nog heel wat onbekende factoren. Het moet gezegd dat er op de tekeningen nog plek overblijft om een kleine verbrandingsmotor te monteren op de vooral of achter de batterijen. Deze supercar zou dus wel eens hybride kunnen zijn, eerder dan helemaal elektrisch...