Met de Bronco bracht Ford vorig jaar een legendarische naam terug naar het Amerikaanse SUV-landschap. Die kreeg stilistische verwijzingen naar de jaren ‘60-versie, maar deelt zijn chassis met de nieuwe generatie van de Ford Ranger. Nu gaat het merk zoals verwacht nog een stap verder met zijn Bronco, en lanceert het ook een extreme Raptor-versie. Kunnen we dromen dat zijn techniek ook in de toekomstige Raptor-versie van de volgende generatie Ranger terechtkomt?
400 pk!
Dat zou in elk geval mooi zijn, want naast het gewoonlijke visuele geweld dat elke Raptor-uitvoering pleegt op je netvlies, met in dit geval naast een grotere bodemvrijheid en extra brede wielkasten ook uit de kluiten gewassen 37 duim wielen en de al even gewoonlijke offroad-ophanging met Fox-schokdempers, zit er onder de motorkap geen 2 liter diesel zoals bij de huidige Ranger Raptor in Europa. Hier levert een dikke 3 liter twin-turbo EcoBoost benzine zo’n 400 pk! En dat geeft dit resultaat in de woestijn:
De kans dat er in Europa een Ranger Raptor met deze motorconfiguratie is echter klein. Wij moeten het waarschijnlijk stellen met de 2.3 EcoBoost die we kennen uit de Focus RS, naast een 2 liter viercilinder diesel en een 3 liter V6 diesel. Maar dromen kan geen kwaad. En misschien zien we via import van individuele exemplaren ook wel ooit de Bronco Raptor op Europese wegen… of daarnaast.