De Japanse autobouwer beschikt op dit moment over 5 modellen in Europa. Maar tegen het einde van volgend jaar moet het gamma sterk evolueren, te beginnen met de komst van de nieuwe Civic. Zijn koetswerkdesign kenden we al, maar nu komen we ook meer te weten over het interieur en de aandrijving.

e :HEV enkel voor de Civic

De Civic komt met dezelfde e :HEV-technologie als de HR-V. Maar in tegenstelling tot die laatste, krijgt hij onder de motorkap een 2.0 Atkinson benzinemotor en twee kleine elektromotoren. Die combinatie is goed voor 135 kW (184 pk) en een koppel van 315 Nm die naar de voorwielen gestuurd worden. Honda belooft een CO2-uitstoot van minder dan 110 g/km en een verbruik onder de 5 l/100 km. Het interieur lijkt sterk op dat van de HR-V, met uitzondering van de verluchtingsstrook in honingraatstructuur die over de hele lengte van het dashboard loopt. 

Een elektrische HR-V? 

Het merk stelde niet enkel de Civic voor. Het gamma zal binnenkort immers sterk veranderen. En dat begint met een nieuw model op basis van de e: Ny1 concept. Een elektrische HR-V dus. Honda geeft er nog geen info over vrij, maar we hopen dat hij even geslaagd is als de kleine “e”, maar dan met iets meer rijbereik. 


Maar er is meer!

En omdat er nooit genoeg goed nieuws is, komt de Japanse autobouwer ook met een splinternieuw model! Dat krijgt ook de e :HEV-technologie, en wordt tussen de HR-V en de CR-V gepositioneerd in het segement van de C-SUV’s. Voor het eerst zal Honda ook beschikken over een plug-in hybride! Die krijgt de vorm van de CR-V, die dit jaar vernieuwd wordt. Hoewel Honda zich steeds meer in de wereld van de elektrificatie begeeft, vergeet het ook zijn roots niet. Tegen eind 2023 komt de Civic Type R ook terug! Mooie toekomstplannen.