De Ineos Grenadier is een geval apart. Terwijl Land Rover met zijn nieuwe Defender een heel andere richting uitging, gaat de Britse Chemiegroep via zijn automotive afdeling zonder verpinken voor een moderne 4x4 volgens het concept van de oude Defender. Terwijl het voor zijn in de voormalige Smart-fabriek in Frankrijk gebouwde offroad-machine ook een nieuw distributiemodel bedacht met online verkoop en service via onafhankelijke Bosch-garages, heeft het nu een overeenkomst afgesloten met de Zweedse Anders Hedin Group. Die zal instaan voor de verdeling en service van de Grenadier in België, Nederland, Luxemburg, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Estland, Letland, Litouwen en Zwitserland!

Hedin? 

Hedin Group zegt je misschien niet heel veel, maar het is één van de grootste groepen van autoverdelers in Europa, met 210 dealers die in 6 landen jaarlijks 210.000 nieuwe auto’s aan de man brengen, een volume dat zowat de helft van de jaarlijkse automarkt groot is. Terwijl de groep in Europa een groot aantal merken verdeelt, doet het dat in België tot nu toe uitsluitend voor de auto’s, bestelwagens en vrachtwagens van Mercedes in de provincies Oost- en West-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams-Brabant.

Hedin is nu bezig met het opzetten van een verkoop- en serviceorganisatie in de elf landen, waaronder België, met een centrale verdeler die vanuit Zweden werkt.


?