Met een drietand op het radiatorrooster kan je moeilijk de handdoek in de ring werpen als de concurrenten met een V8 afkomen. Tot nu toe moest de Levante het toch met zescilinders stellen, maar dankzij Ferrari wordt die scheve situatie nu rechtgezet.

304 km/u

De Trofeo krijgt namelijk een 3,8 liter grote V8 met twee turbo’s, die in de Ferrari-fabriek van Maranello geassembleerd wordt. Het blok produceert 590 pk bij 6.250 tpm en 730 Nm bij 2.250 tpm. Dankzij vierwielaandrijving krijgt de Levante Trofeo dat vermogen aan de grond, en schiet hij in 3,9 seconden naar 100 km/u. Zijn topsnelheid bedraagt 304 km/u.

22-duims

De Maserati Levante Trofeo krijgt eerst een “Launch Edition” voor Canada en de Verenigde Staten, maar valt sowieso op met zijn aerodynamische addenda, twee extra luchtinlaten in de motorkap en 22-duimsvelgen.