De Ghibli is het eerste model van het Italiaanse huis dat het pad van de elektrificatie mag betreden. Hij doet dat wel heel voorzichtig, want de Ghibli Hybrid kiest gewoon voor een microhybridisering. Zijn nieuwe aandrijflijn combineert namelijk een 2.0-turboviercilinder met een alternator-starter van 48V en een elektrische compressor (e-Booster).
De Ghibli Hybrid met vier cilinders ontwikkelt 330 pk en 450 Nm aan koppel vanaf 1.500 o/m. Hij sprint naar 100 km/u in 5,7 seconden en haalt 255 km/u. Ter vergelijking: de Ghibli V6 met 350 pk klokt af op respectievelijk 5,5 seconden en 267 km/u.
Hoewel hij dus vergelijkbare prestaties biedt als de Ghibli V6, is hij wel 20 procent zuiniger. Toch blijft zijn gehomologeerde CO2-uitstoot zeer hoog: de homologatie moet nog gebeuren, maar Maserati gaat uit van een WLTP-uitstoot van 192 tot 216 g/km afhankelijk van de gekozen uitrusting.