20200901085623peugeot3008phev2009rc0060.jpg

Om zijn 3008 te helpen om zijn succes door te zetten geeft Peugeot de populaire SUV een tweede adem. De meest opvallende evolutie van deze facelift halverwege zijn carrière is te zien aan de voorkant. Daar is een frameloos radiatorrooster te zien dat doorloopt tot aan de koplampen. De led-dagrijlichten zijn voortaan bovendien in de bumper geïntegreerd.

20200901085623peugeot3008.jpg

De wijzigingen aan de achterkant zijn veel beperkter en zijn vooral doorgevoerd aan de lichtsignatuur, met “klauwen in 3D”.

20200901085624peugeot3008phev2009rc0071.jpg

20200901085723peugeot3008.jpg

Aan boord krijgt de vernieuwde 3008 op het dashboard een scherm van 10 duim in plaats van 8 duim voordien. De SUV houdt wel vast aan zijn “i-Cockpit”, die een heel klein stuurtje combineert met een hoog geplaatst instrumentenbord (12,3 duim).

20200901085621peugeot3008.jpg

Qua uitrusting grijpt de 3008 zijn facelift aan om het hogerop te zoeken. Zo duikt in de optielijst een nachtzichtcamera op. De adaptieve snelheidsregelaar kan voortaan bovendien ook automatisch vanuit stilstand vertrekken (als de auto niet langer dan 3 seconden heeft stilgestaan) om zo efficiënter te ondersteunen bij rijden in files.

20200901085724peugeot3008.jpg

Daarnaast wordt ook nog andere uitrusting verbeterd, zoals bijvoorbeeld de verkeersbordherkenning die voortaan ook een stopbord, een verbodsbord en een inhaalverbod kan lezen.

20200901085753peugeot3008.jpg

Mechanisch blijft de 3008 trouw aan de meeste van zijn bestaande motoren, met vooral de recente plug-inhybrides met voor- of vierwielaandrijving. Het gamma is opgebouwd rond drie uitrustingsniveaus: Active, Allure en GT.

20200901085622peugeot30082009styp010b0.jpg

De verkoop van de gefacelifte 3008 begint in Europa eind dit jaar.