20200221142740vwcaddy.jpg

Volkswagen beloofde voor deze nieuwe generatie een Caddy met een ‘sportiever’ uiterlijk. Die nieuwe designrichting moeten we dan toch vooral in de details gaan zoeken, aan het radiatorrooster en de koplampen, want de algemene vorm van dit voertuig met professionele roots wordt toch vooral door de functie bepaald.

20200221142738vwcaddy.jpg

Toch is deze vijfde generatie van de Caddy volledig nieuw, aangezien hij voortaan op de modulaire MQB-architectuur rust. Zijn voorganger, waarvan de basis al uit 2000 stamde, kon daar nog geen aanspraak op maken.

20200221142810vwcaddy.jpg

De Caddy gebruikt dit nieuwe platform om stevig breder te worden (+62 mm), maar hij is ook in de lengte gegroeid. De ‘korte’ versie is 93 mm langer dan de huidige generatie en meet nu 4,5 meter. Later volgt ook een variant met lange wielbasis. Deze Caddy Maxi wordt 4,85 meter lang. Goed om weten voor kroostrijke gezinnen: de nieuwe generatie van de bestelbreak zal weer 5 of 7 zitplaatsen tellen.

20200221142739vwcaddy.jpg

De generatiewissel is ook in het interieur en in de uitrustingslijst te zien. De nieuwe Caddy is verkrijgbaar met een digitaal instrumentenbord (scherm van 10,25 duim) dat kan worden gecombineerd met een groot centraal aanraakscherm met een doormeter van 6,5; 8,25 of 10 duim, afhankelijk van de gekozen versie. In totaal heeft het model 19 rijhulpsystemen, waaronder autonoom rijden van niveau 2.

20200221142811vwcaddy.jpg

De nieuwe Caddy is verkrijgbaar met drie 2.0 TDI-diesels (75 tot 122 pk), een 1.5 TSI van 116 pk en een aardgasmotor van 130 pk. Het duurt echter nog wel tot eind 2020 voor hij in België op de markt komt.