De Opel Corsa zit aan de helft van zijn levenscyclus en het is dus tijd voor een facelift, die nu in lijn is met de rest van het gamma dankzij de toevoeging van de fameuze Opel Vizor. Een donkere balk die hem best goed staat, waarmee de Duitse stadswagen overstapt van een rond snoetje naar een veel rechtere en meer agressieve snuit. Een pluim voor de designers. Die evolutie is bovendien niet enkel esthetisch, want de fameuze Vizor krijgt ook optioneel nieuwe LED-matrixkoplampen met maar liefst 14 diodes!



Kleine, maar interessante nieuwigheden

Vergeleken met de voorkant zijn de wijzigingen aan de achterzijde beperkt gebleven. De modelnaam Corsa wordt nu voluit geschreven op de kofferklep, terwijl de achterlichten een nieuwe lichtsignatuur krijgen. Aan boord wordt het centrale display nu aangedreven door een nieuwe processor van Qualcomm en krijgt hij ook de nieuwste infotainmentsoftware van Stellantis. Het scherm zelf is tot 10 inch groot. Apple CarPlay en Android Auto kan je nu ook zonder kabel gebruiken.



Overal meer elektrokracht

Net als zijn grote broer Mokka heet de elektrische Corsa nu niet meer Corsa-e, maar Corsa Electric. Hij krijgt voor de gelegenheid ook een nieuwe motorisatie van 115 kW (156 pk) en 260 Nm, terwijl de WLTP-autonomie nu 402 km bedraagt. De batterij van 50 kWh blijft ongewijzigd. De minder krachtige motor van 100 kW (136 pk), 260 Nm en 357 km actieradius blijft daarnaast nog steeds beschikbaar in het gamma. In beide gevallen kan de elektrische stadswagen van 20 tot 80% snelladen in 30 minuten. 

De verbrandingsmotoren krijgen echter ook een dosis elektrificatie, want de twee benzinemotoren van 100 en 136 pk kunnen voortaan worden gekoppeld aan een nieuwe robotbak met dubbele koppeling en een ingebouwd mild hybride systeem op 48 volt!