Na bijna 600.000 verkochte exemplaren over de hele wereld sinds zijn lancering in 2014 heeft de compactste SUV van Porsche recht op een opfrisbeurt. Allereerst vereenvoudigt de constructeur het gamma door nog maar drie versies aan te bieden: Macan, Macan S en Macan GTS. De instapper wordt nog steeds door een viercilinder aangedreven, maar de twee andere hebben een biturbo-V6.
Meer vermogen
Ongeacht het aantal cilinders gaat het vermogen omhoog. De basisversie ontwikkelt voortaan 265 pk, voldoende om in 6,2 seconden naar 100 km/u te snellen en een top van 232 km/u te halen. De V6 van de S gaat naar 380 pk, tikt de 100 aan na slechts 4,6 tellen en gaat door tot 259 km/u. De sportiefste versie GTS tot slot krijgt er 60 pk bij en ontwikkelt voortaan 440 pk. 100 km/u staat na 4,3 seconden op de teller en hij haalt maximaal 272 km/u. Bovendien staat hij op een stuggere ophanging die 10 millimeter lager ligt dan in de andere versies. Een PDK-versnellingsbak is in elke Macan standaard.
Sportief vanbuiten, elegant vanbinnen
Esthetisch gezien bestaan de uiterlijke aanpassingen uit een hertekende voorbumper, een grotere achterdiffuser en standaard ledverlichting op alle versies. Drastisch zijn de veranderingen dus niet, maar ze maken dat de SUV er toch wat sportiever uitziet. Ook in het interieur is er vernieuwing. De middenconsole is voortaan nagenoeg identiek aan die in de grotere Cayenne, met het grote aanraakvlak rond de kortere versnellingspook en een scherm van 10,9 duim.
De Belgische prijzen starten bij 65.515,45 euro voor de Macan, 74.469,45 euro voor de Macan S en 91.167,45 euro voor de Macan GTS.