Net als de Panamera met verbrandingsmotor krijgt de elektrische conceptcar Mission E, die in 2015 werd onthuld, een Turismo-shooting brake. Maar de Cross Turismo mikt ook op het crossoversegment. Het koetswerk ligt iets hoger en rond de wielkasten zien we verstevigingen.
Actief
Met de Mission E Cross Turismo kondigt Porsche een koetswerkvariant aan van de Mission E die in productie kan gaan. Hij mikt meer op een “actieve levensstijl”: zo is er een skiluik, zijn er rails met aanpasbare en beweegbare riemen om makkelijk voorwerpen vast te maken als de rugleuning is neergeklapt, en zelfs plaats voor Porsches “e-bike”.
Oogbeweging
Het instrumentenpaneel aan boord is volledig digitaal, de bediening “volgt de blik”. Met behulp van een camera in de achteruitkijkspiegel weet het systeem naar welke teller de chauffeur kijkt. Die wordt dan op de voorgrond getoond, terwijl de rest naar de achtergrond verschuift.
600 pk
Technisch krijgt de conceptcar twee elektromotoren die in totaal 440 kW (600 pk) produceren. Daardoor accelereert hij naar 100 km/u in 3,5 seconden. 200 km/u bereikt hij in minder dan 12 seconden. De vierwielaandrijving met vectoriële koppelverdeling zorgt voor meer dynamiek. De lithium-ionbatterij kan worden geladen aan een (sterke) snellader van 800 volt om 400 kilometer rijbereik bij te tanken in amper 15 minuten.