Vind je de Prodrive Hunter te opzichtig en met zijn prijskaartje van anderhalf miljoen net iets te duur? Dan heeft het Britse bedrijf goed nieuws voor je, want voor zowat een derde van de prijs kan je één van de 25 exemplaren kopen van de Prodrive P25. Of die echt veel minder opzichtig is, weten we eind juni, wanneer het bedrijf zijn creatie toont tijdens het ‘Goodwood Festival of Speed’.

Ultieme Impreza

Prodrive runde vanaf het einde van de jaren ‘80 het rallyteam van Subaru, en 25 jaar geleden prepareerde het de eerste Subaru Impreza ‘22B’ volgens WRC-specificatie. Het model was bijzonder succesvol en groeide uit tot een echt icoon in de rallywereld en daarbuiten. Met een restomod op basis van de Impreza wil Prodrive nu hulde brengen aan het model.

Het recept is dat van zowat elke (niet-elektrische) restomod: minder gewicht, meer vermogen en een betere wegligging. Daarvoor moeten twee mannen zorgen: Peter Stevens, die zorgde voor het design van de originele Impreza WRC voor Prodrive, en David Lapworth, technisch directeur bij het Britse bedrijf. Voor het nieuwe koetswerk wordt heel wat koolstofvezel gebruikt en onder de motorkap komt een 2.5 liter viercilinder boxer die meer dan 400 pk levert, gekoppeld aan een gerobotiseerde zesbak met schakellepels aan het stuur. Klinkt in elk geval al spectaculair.

Interesse? Eind juni wordt de Prodrive P25 onthuld, maar je kan nu al contact opnemen met het bedrijf, en een cheque van 552.000 pond of 650.000 euro klaar houden...


?