De Velar, die in 2017 het Range Rover-gamma vervolledigde, krijgt nu een beperkte verjongingskuur. Op esthetisch vlak is de update echter vrij discreet… al moeten we toegeven dat de Velar door zijn strakke look nog niet echt verouderd oogde, ook niet naast de nieuwere Range Rover Evoque, Range Rover en Range Rover Sport die ondertussen hun opwachting maakten in de catalogus van het merk. Als je aandachtig kijkt, zie je wel dat het radiatorrooster licht hertekend werd en dat er een nieuwe lichtsignatuur is. Daarbij wordt gebruikgemaakt van de nieuwe ‘Pixel LED’-technologie voor de koplampen.
Gebogen scherm
Ook binnenin zijn de wijzigingen eerder subtiel. Zo zien we de komst van een licht gebogen scherm met een diameter van 11,4 duim, ter vervanging van de twee boven elkaar geplaatste schermen op de middenconsole voordien.
Om zijn ‘rustgevende’ kantje nog te versterken, wordt de Velar ook uitgerust met een systeem dat actief geluiden onderdrukt (Active Noise Cancelling). Daarmee moet hij “het stilste voertuig in zijn categorie worden wat rij- en rolgeluiden betreft”, belooft het Britse merk.
19,2 kWh
Terwijl hij beschikbaar blijft met een keuze uit vier- en zescilinderblokken op diesel (D200 en D300) of benzine (P250 en P400), maakt de Range Rover Velar ook van deze update gebruik om de efficiëntie van zijn plug-in hybride variant (P400e) te verbeteren. Die krijgt een nieuw lithium-ion batterijpakket met een capaciteit van 19,2 kWh, goed voor 21% meer elektrisch rijbereik (64 km WLTP). Dat zorgt er ook voor dat hij een WLTP-gehomologeerde CO2-uitstoot kan claimen van 38 g/km.