Er valt de laatste tijd heel wat moois te spotten in het Hoge Noorden. Nadat onze spionnen de Taycan-killer van Lotus betrapten, de ‘betaalbare’ elektrische Volkswagen of nog de toekomstige Citroën C3 Aircross, sturen ze nu foto’s door van nog meer moois.
Mercedes GLB en EQB
De Duitse SUV, die zowat halverwege zit in zijn carrière, krijgt binnenkort een opfrisbeurt. Een update die ook zijn elektrische evenknie zou moeten krijgen, hoewel die 2 jaar later gelanceerd werd. De gefacelifte GLB en EQB komen binnenkort op de markt met waarschijnlijk eerder beperkte aanpassingen, naar het voorbeeld van de recente update van de A-Klasse, de B-Klasse, de CLA, GLE en GLE Coupé.
Kia Picanto
Na zijn tweelingbroertje bij Hyundai lijkt het erop dat ook de stadsrakker van Kia op het punt staat om een facelift te krijgen, de tweede in zijn carrière al. Voor de koplampen vooraan put deze opfrisbeurt, die tegen het einde van dit jaar voorgesteld zal worden, inspiratie uit het design van de EV9.
Polestar 5
Nadat hij een eerste keer gecamoufleerd te zien was en later nog eens in Goodwood, wordt de sportieve elektrische vierdeurs coupé van Polestar nu getest in het Hoge Noorden. De sportiviteit heeft hij te danken aan zijn 800 V architectuur, zijn onderstel in aluminium en zijn 650 kW (884 pk) en 900 Nm sterke aandrijflijn! Afspraak in 2024 om hem in vol ornaat te ontdekken.
Maserati GranCabrio Folgore
Na de coupéversie is het nu de beurt aan de cabrio van Maserati om zich op te maken voor zijn lancering, hier in zijn 100% elektrische Folgore-uitvoering. Op technisch vlak zou die identiek moeten zijn aan de coupé en dus beschikken over een aandrijflijn met een vermogen tot 610 kW (830 pk) en een koppel van 1.350 Nm, voor een sprint van 0 naar 100 km/ in amper 3 seconden! Net als bij de GranTurismo volgt er later dit jaar ook een versie met verbrandingsmotor.
Lamborghini Urus hybride
De recent opgefriste Italiaanse SUV, die er ook een S-versie bij kreeg, is nog altijd niet voorzien van plug-in hybride technologie. Maar daar komt binnenkort verandering in. Zijn neus wordt iets verlengd om plaats te maken voor de hybride aandrijflijn met V8 van de Cayenne Turbo S E-Hybrid, maar met nog meer vermogen dan de 670 pk van de Duitser. Wordt vervolgd.