20190306133853vwidbuggy.jpg

Het modulaire MEB-platform van de Volkswagen-groep wordt ook gebruikt in de Audi Q4 e-tron, Skoda Vision iV en Seat el-Born. Volkswagen gebruikte het met een koetswerk zonder dak of deuren, en met een interieur met waterafstotende materialen. Het model in Genève is een tweezitter, maar VW zou hem ook als 2+2 kunnen bouwen.

20190306133931vwidbuggy.jpg

Twee- of vierwielaandrijving

De ID Buggy krijgt een batterij van 62 kWh en een elektromotor op de achteras, goed voor 150 kW (204 pk) en 310 Nm. 0-100 km/u duurt 7,2 seconden, de topsnelheid bedraagt 160 km/u. Een tweede elektromotor op de vooras zou makkelijk te installeren zijn, en levert op die manier vierwielaandrijving op.

20190306133808vwidbuggy.jpg

Volkswagen wil zijn MEB-platform delen met andere constructeurs. “Kleine constructeurs en startups”, aldus de Duitsers. Op die manier wil het anderen toelaten hun eigen uitstootvrije Buggy te bouwen en het platform “het potentieel geven om voor heel wat autoconstructeurs de nieuwe technische basis van e-mobiliteit te vormen”.

20190306133809vwidbuggy.jpg