Uit een samenwerking tussen Europ Assistance Belgium en Mobly is Moveasy ontstaan, een app waarmee gebruikers zich gemakkelijk kunnen verplaatsen met een vooraf gedefinieerd virtueel budget en tijdens een bepaalde periode. Moveayse biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om op weg te gaan met de NMBS en De Lijn, maar ook met een elektrische step, een huurfiets of een taxi, allemaal met behulp van één app.

20200914080330persafbeeldingnl2.png

“Moveasy komt tegemoet aan de vraag naar een divers palet aan mogelijkheden om je te verplaatsen”, zegt Hans De Mondt, CEO bij Mobly. “Ga je uit eten of aperitieven bij vrienden? Dan kies je simpelweg voor het openbaar vervoer. Is het buiten lekker weer? Dan neem je een step of fiets. Moet je wat meezeulen of reist ook een iets minder mobiel familielid mee? Dan is een taxi de ideale oplossing. Moveasy biedt al deze verschillende vervoermiddelen aan op één platform.”

De NMBS, De Lijn en de deelfietsen van Mobit in Vlaanderen zijn standaard in het platform geïntegreerd. Je kan vervoersbewijzen kopen met een paar kliks en ze betalen via je virtuele budget, zonder enige meerprijs. De app Moveasy geeft ook toegang tot partnerdiensten: MIVB, TEC, Uber, Taxis Verts, elektrische steps van Lime enzovoort.

20200914080323persafbeeldingnl1.png

Bovendien integreert Europ Assistance Belgium de Moveasy-app voortaan in zijn bijstandsproducten. “Globaal genomen stellen wij jaarlijks meer dan 10.000 vervangwagens ter beschikking van onze klanten, goed voor een totaal van meer dan 56.000 dagen”, zegt Fernando Diaz, CEO bij Europ Assistance Belgium. “We merkten echter dat een auto niet altijd de ideale manier is om je tijdelijk mee te verplaatsen. Daarom bieden we onze klanten via Moveasy een alternatief aan bij immobilisatie: “Mobility Budget”. Hierbij krijgen geïmmobiliseerde klanten voortaan de keuze om zich te verplaatsen met de vervoermiddelen die via het platform worden aangeboden tot hun auto weer beschikbaar is.”

Voor meer informatie: Moveasy