Na zijn lancering in China komt de Polestar 4 nu ook op de markt in Europa! Hij wordt tussen de berline 2 en de grote SUV 3 gepositioneerd, en dat zowel qua grootte als qua prijs. Het nieuwste model van Polestar kost daarmee uiteindelijk iets meer dan de 60.000 euro die afgelopen april werd vermeld. De voorlopige instapversie Long Range Single Motor heeft namelijk een vanafprijs van 64.800 euro in België.
Polestar 4 Long range Single vanaf 64.800 euro
De Polestar 4 is inmiddels al te configureren op de site van het merk, en is beschikbaar in twee versies. Met zijn enkele elektromotor van 200 kW (272 pk) en 343 Nm op de achteras, kan de Long Range Single Motor in 7,1 seconden van 0 tot 100 km/u sprinten, met een topsnelheid van 200 km/u. Zijn batterij van 100 kWh geeft hem een geschatte actieradius van 610 km. Zoals hierboven al vermeld, kan je deze instapversie krijgen in België vanaf 64.800 euro.
Polestar 4 Long Range Dual Motor vanaf 72.800 euro
Voor 8.000 euro extra krijg je de Long Range Dual Motor, die echter dezelfde batterij van 100 kWh krijgt, voor een (opnieuw geschatte) WLTP-actieradius van 580 km. Deze versie krijgt, zoals de naam verklapt, wel een tweede elektromotor en ontwikkelt daarmee in totaal 400 kW (544 pk) en 686 Nm koppel. Daarmee haalt hij de 100 km/u in amper 3,8 seconden, al blijft de topsnelheid van 200 km/u identiek. Deze Long Range Dual Motor kost minstens 72.800 euro.
Eerste leveringen in augustus 2024
Zowel de Single als de Dual Motor beschikken over V2L-functionaliteit, net als een maximaal laadvermogen van 22 kW aan een gewone laadpaal en 200 kW aan een DC-snellader. Daarmee is het mogelijk om van 10 tot 80% bij te laden in 30 minuten. Geen enkele variant beschikt echter over een achterruit. Maar geen paniek, want de Polestar 4 heeft wel een digitale middenspiegel en een achteruitkijkcamera, zodat je toch nog kan zien wat er achter je afspeelt. De eerste exemplaren komen toe in Europa vanaf augustus 2024.