Na afgelopen april te zijn voorgesteld op het autosalon van New York, is de facelift van de Jeep Wrangler nu ook klaar voor Europa. Hoera! Naast een vernieuwd design, gaat deze update vooral gepaard met een nieuw centraal aanraakscherm van 12,3 inch, standaard meegeleverde gordijnairbags en een adaptive cruise control die zelf tot stilstand kan komen. Daarmee is de Amerikaanse terreinwagen weer mee met zijn tijd.
Enkel als Jeep Wrangler 4xe
Zoals nu al het geval is, is de Wrangler enkel beschikbaar in België met de plug-inhybride 4xe-aandrijflijn. Die koppelt een 2 liter-viercilinder turbobenzinemotor aan een elektromotor met een batterij van 17 kWh, voor een totaal van 280 kW (380 pk), 637 Nm en een volledig elektrisch rijbereik van zo'n 40 kilometer. De iconische Amerikaanse 4x4 wordt nog steeds aangeboden als Sahara of als Rubicon op onze markt. We weten echter nog niet hoeveel ze zullen kosten. Wat Jeep wel al meegeeft, is dat de eerste exemplaren worden geleverd in de eerste helft van 2024.
Wrangler blijft, maar de Gladiator moet vertrekken
Helaas is het niet allemaal goed nieuws bij Jeep. Terwijl de Wrangler wel meegaat met zijn tijd, neemt zijn tegenhanger met laadbak, de Gladiator, binnenkort afscheid van de Europese markt na slechts 2 jaar hier verkocht te zijn. Gelukkig vertrekt de pick-up niet in alle stilte en komt er nog een 'Farout Final Edition'-afscheidsreeks met een unieke look. Deze versie heeft nog steeds de 3 liter-dieselmotor van 264 pk en 600 Nm, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en met een Belgische vanafprijs van 77.900 euro.