In tegenstelling tot auto's met verbrandingsmotoren, kunnen elektrische modellen gemakkelijker geüpdatet worden, of het nu gaat om de software aan boord of om een krachtigere batterij. De Audi Q4 e-tron ontsnapt niet aan die regel, waardoor modeljaar 2024 wordt verbeterd met enkele technische upgrades.
Het model krijgt een vernieuwde batterij die nu standaard een nettocapaciteit biedt van 77 kWh, waarmee het instapmodel met 51,5 kWh uit het gamma verdwijnt. Ook de laadtijden gaan erop vooruit dankzij hogere aangehouden laadsnelheden, met 175 kW voor de versies met quattro-vierwielaandrijving en 135 kW voor de achterwielaandrijvers. De meest zuinige Q4 e-tron haalt voortaan een rijbereik van 562 km.
Daarnaast krijgt de Q4 45 e-tron voortaan een elektromotor van 286 pk (tegenover 204 pk in het oude model), terwijl de Q4 55 e-tron quattro kan rekenen op 340 pk (in plaats van 299 pk). Daarmee kan het model nu van 0 naar 100 km/u sprinten in 6,7 seconden (45 e-tron), 6,6 seconden (45 e-tron quattro) of 5,4 seconden (55 e-tron quattro). Bij alle versies is de topsnelheid begrensd op 180 km/u. Of je nu kiest voor de Q4 e-tron of de Q4 Sportback e-tron, de prestaties blijven gelijk.
De vernieuwde Q4 e-tron kan worden besteld bij de Audi-dealers vanaf 26 september. Nog een laatste detail: het Q4-gamma wordt vanaf eind dit jaar ook geproduceerd in Vorst (Brussel), naast de Duitse site van Zwickau, om aan de hoge vraag te kunnen voldoen.