Begin 2018 maakten we kennis met de tot 999 exemplaren beperkte reeks Audi R8 RWS. Vandaag wordt dat een permanente versie binnen het R8-gamma, zonder beperkingen, onder de naam R8 RWD. Hij is lichter dankzij het schrappen van de vierwielaandrijving en is er als coupé of als Spyder (roadster). Uiteraard heeft hij recht op de jongste esthetische evoluties van de facelift van het R8-gamma. Het vermogen van zijn atmosferische V10 blijft echter wel op 540 pk zoals in de RWS, dus niet de 570 pk of 620 pk van de jongste gefacelifte quattro-versies.
Door de aandrijfas naar voor, de meerschijvenkoppeling en het voordifferentieel te verwijderen weegt de R8 V10 RWD exact 65 kilo minder dan de quattro Coupé (-55 kilo voor de Spyder). Maar vooral het prijskaartje zakt onder de grens van de 150.000 euro. De RWD Coupé is bij ons namelijk verkrijgbaar vanaf 147.900 euro (161.900 euro voor de Spyder).