Gedaan met verstoppertje spelen! Nadat we de Audi RS5 verscheidene keren in camouflagekledij mochten konden betrappen, wordt hij nu volgende week officieel voorgesteld op het salon van Genève.

Muzikale V8

Onder de kap vinden we de vertrouwde enlepelt Audi een erg muzikale 4,2-liter V8 met een uitlaatsysteem dat je in drie gradaties kunt instellen. actieve uitlaat terug. Die krachtbron klimt met plezier tot 8.250 toeren en levert daarbij 450 pk. Als goedeDe V8 beschikt bovendien zorgt hij ook voorover een royaal koppel van 430 Nm tussen 4.500 en 6.000 toeren. Aan de motor wordt een S-Tronic- versnellingsbak gekoppeld met dubbele koppeling en zeven verhoudingen.
De prestaties zijn veelzeggend: in 4,6 seconden spurt de RS5 van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Op aanvraag wordt die topsnelheid trouwens opgetrokken tot 280 km/u. Uitstekende prestaties bij een gemiddeld verbruik van 10,8 l/100 km.

 

Quattro met nieuw centraal differentieel

Het vermogen wordt vloeit in een 40/60- verhouding naar de voor- en achterwielen gestuurd. Het compacte en lichte centrale differentieel past de verhouding aan naargelang de condities. Hierdoor kan tot zeventig procent van het vermogen naar de vooras en tachtig procent naar de achteras gestuurd worden.
Het koetswerk ligt 20 mmtwee centimeter lager en het onderstel werd gevoelig aangepast. In optie kaun je zelfs koolstofckeramische remmen voorzien. Wat de velgen betreft, leeft Dde RS op grote voet: rust op 19-duim standaard grote velgen maarof 20 duim optioneel staan 20 duim grote exemplaren ter beschikking. Aan Met 120 km/u komt achteraan automatisch een spoiler naar boven. De wegpolitie heeft er meteen een herkenningspunt bij. Een grote diffuser en een dubbele uitlaat bevestigen de intenties van de knappe coupé.

Audi Drive Select

De RS5 is een auto met drie karakters: Met een kleine draaiknop kan je een aantal parameters aanpassen in drie standen: Comfort, Auto en , Dynamic. Met een kleine knop kun je Hiermee pas je de instellingen van de stuurinrichting, het centrale differentieel, de versnellingsbak, de motor en zelfs … de uitlaat instellen naar eigen smaak aan.