Op zijn Facebookpagina heeft de M-afdeling van BMW (een deeltje van) de sluiter van zijn jongste creatie gelicht: de M5 CS. Na de M2, M3 en M4 heeft nu ook de M5 recht op deze twee letters die de sportiefste modellen uit Beieren nog radicaler maken.
Gele en bronzen details
Op het koetswerk zijn een aantal details uitgevoerd in matbrons. De velgen, die in dezelfde kleur zijn gelakt, zijn van gesmeed aluminium gemaakt om een paar kilo te besparen. Onder de auto zijn Pirelli P Zero Corsa-banden gemonteerd zodat hij aan het asfalt kleeft. Aan de lijst met aanpassingen zijn verder koolstofkeramische remschijven toegevoegd om het monster tot stilstand te brengen. Net zoals op de M8 First Edition zijn de dagrijlichten geel. BMW geeft geen enkele foto prijs van het interieur, maar Markus Flasch, CEO van de sportieve afdeling, zegt dat de koolstofvezel stoelen uit de recente M3 en M4 zijn gemonteerd voor een goede ondersteuning in bochten.
Jacht op kilo’s
Onder de motorkap heeft de Duitse constructeur het bescheiden gehouden, want de voorkeur lag duidelijk bij een gewichtsvermindering (70 kilo lichter dan de M5 Competition). De V8-biturbo is opgevoerd tot 635 pk.
Afspraak over korte tijd voor meer details over het model.