Dit is het verhaal van een ingewikkeld huwelijk tussen een grote Amerikaan, liefhebber van fastfood en glanzend chroom, en een verleidelijke Italiaanse die meer houdt van een cappuccino dan een XXL milkshake. Toch delen Chrysler en Fiat voortaan lief en leed. Vandaar dat de cabrioversie van de Chrysler 200 in Europa omgedoopt wordt tot een Lancia. De liefhebbers van het Italiaanse merk zullen even moeten slikken, maar zo krijgt de Amerikaanse auto een tweede kans.
Niet meer Sebring
Chrysler vervangt de namen met letters door cijfers: de Sebring wordt de 200. En dat geeft mooi aan waar het model zich bevindt in het gamma: onder de 300. De logica wordt gerespecteerd. Rest wel nog de vraag hoe deze cabriolet zal heten eens hij de Atlantische Oceaan heeft overgestoken en een Lancia-logo draagt.
Net als het model dat hij opvolgt, is deze 200 beschikbaar met een stoffen dak of een stalen plooidak. Wel werd de afwerking verbeterd. Gelukkig, zullen de kenners van het vorige model denken. In de Verenigde Staten wordt de 200 C beschikbaar met twee benzinemotoren: een 2.4 viercilinder en een 3.6 V6. Die zijn veel te gulzig voor Europa, Fiat zal dus zeker een diesel onder de motorkap leggen.