Eugenio Amos’ droom is uitgekomen: een moderne interpretatie uitbrengen van de Lancia Delta Integrale. Zijn bedrijf Automobili Amos vertrok van een origineel Delta-chassis en zorgde voor een moderner koetswerk. De voorkant van de Delta Futurista bestaat dus uit koolstofvezel, zijn flanken uit aluminium. De auto is nog breder dan het origineel en krijgt een specifiek driedeurskoetswerk.
Herwerkt
Onder de motorkap zit de motor van het origineel. Die werd wel aanzienlijk herwerkt en gemoderniseerd, en produceert nu ongeveer 330 pk. Dat moet ruim voldoende zijn om de 1.250 kilogram zware Delta Futurista vooruit te branden. De vierwielaandrijving blijft eveneens behouden maar werd ook onder handen genomen, net als de ophanging en de remmen.
20 stuks
Automobili Amos maakt amper 20 exemplaren van deze Delta Futurista. De prijs? 300.000 euro exclusief btw. Daarvoor heb je iets exclusievers dan het origineel. En een interieurmix tussen eighties en modern.