Na zijn eerste aankondiging op Goodwood schudt de Mustang Mach-E Rally zijn camouflage van zich af en onthult Ford ook de rest van zijn technische details. Het speciale model is gebaseerd op de GT en krijgt ook dezelfde elektromotoren, al zijn we wel opnieuw gekalibreerd. Ze ontwikkelen nog steeds 358 kW (487 pk), maar ze winnen aan koppel voor een totaal van 880 Nm. Ze worden ook gevoed door een batterij van 91 kWh in plaats van 99 kWh, zoals in de GT. Maar de aandrijflijn is misschien wel het minst interessante aan de Mustang Mach-E Rally.



Specifieke uitrusting

De Ford Mustang Mach-E Rally krijgt een 20 mm hogere bodemvrijheid dankzij een nieuwe ophanging. Ook de 'grille' en de spoilers voor- en achteraan zijn specifiek aan het model. Je kan zelfs spatlappen laten installeren om de rallylook nog wat meer te versterken. De witte 19 inch-velgen zijn voorzien van Michelin CrossClimate2-banden, die voor extra tractie moeten zorgen op losse ondergrond. Ford heeft de Mustang Mach-E Rally ook voorzien van extra bodembescherming om de twee elektromotoren te sparen. En als je wat te ver van de gebaande paden bent beland, is er een extra sleepoog aan de voorkant om de wagen gemakkelijker te kunnen slepen.



Speciale modus vanaf 2024

Op het centrale display kan je nu ook kiezen voor een speciale RallySport-modus. Die is speciaal ontworpen voor fun naast het asfalt. Je kan er bijvoorbeeld verder mee doorslippen, terwijl de gasrespons en de ophanging specifieke parameters hebben om een wendbaarder rijgedrag te bekomen op een losse ondergrond. Dat is nog eens een leuke elektrische SUV! De Mustang Mach-E Rally komt begin 2024 op de markt.