Voor zijn vierdeurscoupé heeft Genesis duidelijk goed gekeken naar wat de Duitsers eerder hebben gedaan: heel het front lijkt zo van de laatste Mercedes CLS te komen en ook de velgen doen sterk aan een ontwerp uit Stuttgart denken, maar de achterkant heeft een heel sterk Audi A7-gevoel. Het interieur oogt ook bijzonder ‘premium’, met veel leder en hout en een enorm centraal aanraakscherm van 14,5 duim. We zullen de G80 helaas niet snel in het echt kunnen bekijken, want Europese importplannen zijn er voorlopig niet.
Diesel
Nochtans is de G80 verkrijgbaar met een dieselmotor: een 2.2 CRDi van 210 pk en 441 Nm. Er is ook een 2.5-turboviercilinder op benzine van 300 pk en 421 Nm en een topversie met een 3.5-V6 turbo van 380 pk en 530 Nm. De G80 drijft standaard de achterwielen aan, maar vierwielaandrijving is een optie. Hoewel de cijfers sterk doen denken aan die van de Kia Stinger, staat de G80 op een nieuw platform. Dat heeft onder meer een adaptieve demping die met behulp van een camera anticipeert op wegoneffenheden.