De VRSC zet zijn vooruitgang en ontwikkeling verder binnen de Harley-Davidson geschiedenis met de lancering van twee krachtige nieuwe modellen, een brandstoftank van 19 liters op alle modellen, een 240 mm brede achterband op drie modellen en een groot aantal verbeteringen op het gebied van vormgeving en technologie. De gamma De nieuwe compleet zwarte VRSCDX Night Rod Special met zijn lange en lage straatstijl en de op dragracing geïnspireerde VRSCX dragen elk bij aan het eigen, unieke karakter van de VRSC reeks. De Night Rod Special is het razendsnelle broertje van de bekroonde V-Rod en de krachtige, beperkte geproduceerde VRSCX brengt een huldiging aan de kampioenen van het Harley-Davidson Screamin’ Eagle/Vance & Hines NHRA Pro Stock Motorcycle drag race team. De Harley-Davidson VRSC combineert de echte custom stijl met geavanceerde prestatietechnologie. De VRSC is een onvervalste Harley-Davidson met zijn vloeistofgekoelde, 60 graden Revolution V-Twin motorblok en zijn stalen met hydrogevormde frame. Het Revolution V-Twin motorblok is in rubbers opgehangen en voorzien van 1 enkele balansas en dubbele bovenliggende nokkenassen, vierkleps cilinderkoppen en een vijfversnellingsbak. Hij bereikt een toerental van 9000 rpm het rode gebied en levert tussen 98 Nm en 105 pk. In 2007 zijn alle VRSC modellen uitgerust met een brandstoftank met een inhoud van 19 liters, een nieuwe locatie van het contact, Brembo remmen met een groot prestatievermogen, nieuwe instrumenten met een tijdklok, een tweede tripteller en een zijstandaard die gemakkelijk bereikbaar is. Drie modellen zijn nu uitgerust met een standaard 240 mm brede achterband. Het nieuwe Smart Security System van Harley-Davidson werkt handsfree dankzij een naderingssensor die de aanwezigheid van de sleutel (key-fob) ontdekt. VRSCDX Night Rod Special De VRSCDX Night Rod Special, het nieuwe VRSC model en het agressievere broertje van de Night Rod, biedt een formidabele stijl en prestatie. Met zijn volledig zwart afgewerkte 1130cc Revolution motorblok dat 121 pk en 108 Nm koppel levert, zit de VRSCDX Night Rod Special aan het stoere uiteinde van het power cruiser segment. De volledig zwarte componenten onderstrepen het stoere rijgedrag van deze motor met een 240 mm brede achterband. Zwarte onderdelen zoals het frame, de vork, de drievoudige schroefklemmen, de swingarm en de gesleufde wielen houden de Night Rod aan de duistere kant. Voortbordurend op dit imago is de koplamp behuizing in een bijpassende zwart, heeft hij een geborstelde ‘straight-shot’ dubbele uitlaat met zwarte elementen en een zwart-op-zwart racing stripe motief. De 19 liters brandstoftank bevindt zich onder een laag zadel dat een een nieuwe vormgeving heeft. Dit samen met de vooraan geplaatste pedalen en een drag-stijl stuur zorgen voor een fantastische rijhouding. Leverbaar in black denim met vivid black racing stripe of vivid black met black denim racing stripe. VRSCX De VRSCX gaat de weg op als een nieuw VRSC model dat hulde brengt aan het Screamin’ Eagle/Vance & Hines NHRA Pro Stock dragracing team door zijn krachtigemotorblok en een radicale vormgeving. Deze motor is een succesvolle nieuwe aanwinst van de VRSC reeks met zijn 1250cc Screamin’ Eagle Revolution motorblok met cilinders met grote boringen en geflowde koppen dat 123 pk en 116 Nm koppel levert: een aanzienlijke verhoging van vermogen en prestatie vergeleken bij de standaard 1130cc Revolution V-Twin. Een 240 mm achterband, een drag-stuur, vooraan geplaatste pedalen, een voorwiel met een geborsteld profiel, een drag flyscreen en unieke Screamin’ Eagle graphics met een nieuw ontworpen versie van het beroemde “Nummer 1” logo. De 19 liters brandstoftank bevindt zich onder een laag drag-stijl zadel en garandeert een lang rijden zonder tanken. De productie van deze extreme, maar wettelijk toegestane drag bike is beperkt tot 400 stuks in Europa.