De derde generatie Hyundai i30 werd in 2016 gelanceerd en kreeg vier jaar later een facelift, maar nu mag het model nog eens langs de plastisch chirurg. Veel heeft die echter niet moeten doen, want de evoluties zijn wel erg subtiel te noemen. Aan de buitenkant zijn de evoluties beperkt tot een nieuw motief voor de grille, andere inzetstukken voor de bumpers en een iets andere vorm voor de mistlampen. Deze wijzigingen zijn zowel op de Hyundai i30 hatchback, fastback en break 2024 te vinden, inclusief de N Line-afwerking.



Verbeterde standaarduitrusting

Ook de standaarduitrusting van de Koreaanse middenklasser is verbeterd. De i30 2024 geniet voortaan standaard van extra rijhulpmiddelen, parkeersensoren voor- en achteraan, LED-verlichting en een klein schermpje van 4,2 inch tussen de analoge tellers. Je kan echter ook nog steeds kiezen voor een optionele digitale tellerpartij van 10,25 inch.

In productie vanaf april 2024

Onder de motorkap zijn de benzinemotoren 1.0 T-GDi van 120 pk en 1.5 T-GDi van 160 pk allebei nog steeds aanwezig. Ze genieten ook nog steeds van een milde hybridisering op 48 V. Enkel de krachtigste motor heeft echter recht op de 7-trapsautomaat met dubbele koppeling. De prijzen hebben we nog niet van deze gefacelifte Hyundai i30, maar het model is dan ook nog niet te bestellen. De productie gaat volgende maand van start in Tsjechië, dus lang is het niet meer wachten.