De nieuwe reclamespot van de Nederlandse Hyundai-importeur bleek ongepast om op televisie te tonen. Op het internet kun je wel huiveren met de Veloster en de man met de zeis. 

Het filmpje maakt op een vrij lugubere manier duidelijk wat het unieke verkoopargument is van de nieuwe Hyundai Veloster: de compacte coupé heeft drie deuren. De bestuurderskant is klassiek en heeft maar één deur. Aan de passagierskant zijn er echter twee portieren, waardoor je veiliger en gemakkelijker plaats kunt nemen achterin. Tenminste, in landen waar rechts gereden wordt, want in bijvoorbeeld Groot-Brittannië is deze lay-out net onveiliger ... 

De Nederlandse Hyundai-importeur wilde het originele concept in de verf zetten in een reclamespot. Na een beoordeling van het management werd echter besloten om de spot toch niet uit te zenden op televisie. "Het filmpje is on the edge en maakt bovendien slechts één unique selling point duidelijk", vertelt de woordvoerder van Hyundai Nederland aan Vroom.be. 

Wel online

Maar voor internet is het blijkbaar toch geschikt. "Op televisie kunnen ook kinderen per toeval het filmpje zien. Op het internet beslis je zelf of je ernaar kijkt", luidt de redenering. Erover of niet? Aan jou om het uit te maken.