Rolls-Royce verkoopt goed in België. Natuurljk is dat relatief in vergelijking met de meer traditionele constructeurs bij wie jaarlijks tienduizenden wagens van de band rollen. Maar op het laatste autosalon in Brussel heeft het prestigieuze merk van Spirit of Ecstasy 3 wagens verkocht. Het vooropgestelde doel voor 2004 is 10 tot 12 wagens. De invoerder heeft dus al enkele lengten voorsprong. Te meer daar hij toegaf tal van veelbelovende contacten te hebben gelegd. Golf zet alles op alles. Voor de 30e verjaardag van zijn best lopend product heeft Volkswagen een grootscheepse Europese actie op touw gezet. Het moet gezegd dat de concurrentie bijzonder hard is ("Why Golf…"). Elke koper krijgt tot en met 30 september 2004 de airconditioning Climatic op de Trendline gratis. De Confortline en Sportline zien hun prijzen dalen met 1100 euro, of de prijs van de airco. De typisch Belgische speciale B2B-serie, ook al uitgerust met de airconditioning, zal in een "30 years"-versie uitgebracht worden met achteraan het "Acoustic Parking System" en de module "verlichting en zichtbaarheid". Een mooi cadeau. En de klanten die op de levering van hun nieuwe Golf wachten, worden bij deze verjaardag evenmin vergeten. Er wacht hun een speciale tegemoetkoming bij hun dealer. De allerlaatste Transit "made in Belgium" verliet woensdag 4 februari l.l. de fabriek van Ford. De productie van de Transit in Genk verhuist naar Turkije en wordt binnenkort gevolgd door de lancering van drie nieuwe Ford-modellen. Het vertrek van de laatste Transit in Genk werd opgeluisterd met een kleine informele ceremonie waarbij het laatste exemplaar aan het Limburgse Rode Kruis overhandigd werd. Sinds het begin van de productie in 1965 hebben niet minder dan 2.241.812 Transits de fabriek van Genk verlaten. De productie van de Transit wordt in de toekomst geconcentreerd in Southampton (UK) en in Kocaeli in Turkije, waar in 2001 een nieuwe fabriek opgericht werd voor de productie van de Transit Connect.

Source : Verschillend (Rolls-Royce - VW - Ford)