Tegenover de ‘gewone’ Huracán verliest deze nieuweling een dertigtal pk. Dat brengt het totaal op 580 stuks maar dat lijkt ons nog ruimschoots voldoende, wetende dat die hele paardenstal over de achterbrug gaat. De wagen werd bovendien 33 kg lichter.
Volgens Stephan Winkelmann, de CEO van Lamborghini, is deze versie ‘een perfecte aanvulling op het Huracán-gamma. Hij moet die mensen plezieren die op zoek zijn naar een intenser rijgedag. Of naar mensen die momenteel met een concurrent rijden met achterwielaandrijving en die een Lamborghini ambiëren.”
Jammer genoeg zal deze Italiaan enkel beschikbaar zijn met een automatische zevenversnellingsbak. De Huracán LP580-2 kreeg aangepaste vering, stuurinrichting en - vanzelfsprekend - nieuwe stabiliteitscontrole. De drie rijmodi (Strada, Sport en Corsa) zijn zo ingesteld zodat het rijgedrag volledig is afgestemd op de eisen van de bestuurder.
5 cilinders!
Wanneer de bestuurder zijn zware voet achterwege laat, dan doet ook de Italiaan zijn duit in het zakje en schakelt de V10 de helft van zijn cilinders uit. Maar de minste aanhoudende druk op het pedaal, activeert het volledige motorblok!
Deze technologie laat toe om de CO2-uitstoot en het verbruik toch enigszins te normaliseren voor een atmosferische motor met deze prestaties. Lamborghini kondigt aan dat de Huracán LP580-2 een CO2-uitstoot heeft van 278 gr/km en een verbruik van 11,9 l/100 km.