De nieuwe Lancia Ypsilon werd eerst voorgesteld als volledig elektrische versie, maar vandaag krijgen we ook de Ypsilon op benzine te zien, al heeft die ook een klein elektrisch hulpje. De stadswagen krijgt daarmee een kleine uitlaatpijp onder de achterbumper, terwijl de neus ook iets anders is getekend. Daar zijn nu vier luchtgaten te vinden om zijn verbrandingsmotor van frisse lucht te voorzien.
Mildhybride en 100 pk
Onder de motorkap van de Lancia Ypsilon met verbrandingsmotor zit een mildhybride (48 V) benzinemotor van 1,2 liter groot, met een piekvermogen van 74 kW (100 pk) en steeds gekoppeld aan een automaat met 6 versnellingen en een dubbele koppeling. De 1.282 kg zware Italiaanse stadswagen bereikt daarmee in 9,3 seconden de 100 km/u en haalt een topsnelheid van 190 km/u. Lancia kondigt een gemiddeld verbruik aan van 4,6 l/100 km, voor een CO2-uitstoot van 103 g/km.
Vanaf 28.000 euro... in Italië
Aan boord zijn de elektrische Lancia Ypsilon en de versie op benzine volledig identiek. Ze krijgen hetzelfde atypische dashboard met centraal bovenaan een groot aanraakscherm van 10,25 inch. De Ypsilon op benzine wordt in zijn lanceringsversie aangeboden vanaf 28.000 euro in Italië, het is nog wachten op de prijzen van de andere Europese markten waar het model wordt gelanceerd, waaronder waarschijnlijk ook België.