Dit model is bij ons niet echt gekend, in andere regio’s van de wereld is dat helemaal anders. Ongeveer 110.000 exemplaren werden in Europa verkocht (223 in België en Luxemburg vorig jaar), tegenover … meer dan 3.000.000 exemplaren wereldwijd! Deze pick-up ondergaat nu een schoonheidskuur, en wil met zijn tijd mee. Esthetisch gezien komen hier en daar wat onderdelen in chroom en een aangepast voorsteven, wat niet wegneemt dat hij er nog altijd uitziet als een werkpaard. Deze functionele pick-up biedt een compleet gamma aan met drie verschillende koetswerken, in functie van de markt waarop hij actief is. Zo zijn er de enkele cabine (twee plaatsen en een lange laadvloer), de “Freestyle” (vier plaatsen) en een dubbele cabine (twee plaatsen vooraan, en een bank met drie plaatsen erachter). Hij zou volgens de gegevens die we kregen minder luidruchtig en functioneler zijn dan zijn voorganger. De motor evolueert ook: hier gaat het om een viercilinder met een inhoud van 2.5 liter die 143 pk ontwikkelt bij 3.500 tr/min, en 330 Nm koppel bij 1.800 tr/min. Hij maakt gebruik van de common rail technologie, een dubbele nokkenas en 4 kleppen per cilinder. Deze pick-up, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen, kan verkregen worden in permanente vierwielaandrijving, of enkel met achterwielaandrijving. In de versie met enkele cabine en achterwielaandrijving zou hij 170 km/u moeten kunnen halen, en daarbij slechts 8.3 liter verbruiken.