De Mercedes-ster lijkt het asfalt te verslinden terwijl de V8-motor luid weergalmt. Met de haren in de wind en de oren helemaal bedwelmd door het orkest onder de motorkap druk je kordaat het gaspedaal in. De krachtsontplooiing van de V8 doet de muren trillen en de horizon doemt vervaarlijk snel op. Zulke scenario's spelen zich binnenkort af in de nieuwste creatie van Mercedes en AMG: de SLS roadster.
Vleugels uitslaan
Vanzelfsprekend kon Mercedes de vleugelderen die de huidige SLS zo legendarisch maken niet overnemen op de roadster. Die oogt daardoor iets minder spectaculair, maar ook discreter. Het geheel is nog altijd strak, met een lange motorkap en wielen op de hoeken van het koetswerk. Deze proporties scheppen hoge verwachtingen ...
50 km/u
Het stoffen cabriodak kan al rijdend bediend worden tot een snelheid van 50 km/u. Gelukkig rijdt de SLS sneller dan dat. Hij neemt de V8-benzinemotor ongewijzigd over van de coupé. Ter herinnering: de 6.2 levert een vermogen van 571 pk.
Stevigheid
De ingenieurs legden de nadruk op de stevigheid van het geheel. Er kon geen sprake van zijn dat de cabriolet zou onderdoen voor de coupé. Beide varianten werden dan ook samen ontwikkeld, zodat de open versie niet zou inboeten aan dynamiek. De aluminium structuur verzekert tegelijk torsiestijfheid en een laag gewicht. De kooi van de SLS roadster weegt maar twee kilogram meer dan die van de coupé.
Nog een beetje geduld
Mercedes presenteert de SLS roadster in avant-première op het salon van Frankfurt op 13 september 2011. De commercialisatie volgt in de herfst van dit jaar.