Verrassing: BMW houdt het niet bij een eenvoudige facelift. De tussentijdse lifting brengt enkele grondige wijzigingen met zich mee. De ‘nieren’ vooraan zijn maar liefst 40 procent groter geworden, de koplampen iets fijner en de achterlichten hebben een nieuwe lichtsignatuur. Met doorlopende led-strook, zoals in dit segment stilaan de gewoonte begint te worden…


Persoonlijke assistent
De facelift zorgt vooral ook voor een update van de technologie van het BMW-vlaggenschip. Zo komt er onder meer een inductielader voor smartphone, en een virtuele assisent die je aanspreekt met “Hey BMW”. Ook de rijhulp wordt stevig opgewaardeerd om weer meer op te schuiven richting autonoom rijden.


Meer spierkracht
Onder de motorkap verandert er ook het een en ander: de V12 uit de M760Li xDrive krijgt een partikelfilter, de 750i xDrive en 750Li xDrive hebben een gewijzigde V8 die voortaan 530 pk produceert (80 pk extra).
Plug-inhybride
De duidelijkste motorupdate is die van de plug-inhybride, die de vorige 2.0 turbobenzine inruilt voor een 3.0 zescilinder. Het gecombineerde vermogen bedraagt voortaan 394 pk. Er komt ook een grotere batterij van 12 kWh. Daardoor zou er theoretisch een elektrisch rijbereik van 50 tot 58 kilometer mogelijk moeten zijn, afhankelijk van de versie (korte of lange wielbasis en twee- of vierwielaandrijving).