20200605080223mach1002.jpg

Nu Ford officieel heeft bevestigd dat de beperkte reeks Mach 1 terugkeert op de Mustang is er niet veel reden meer om die nog overdreven veel te verbergen. Onze spionnen hebben dus een ontwikkelingsprototype kunnen betrappen. Maar omdat Ford deze toekomstige versie nog niet officieel heeft onthuld, blijft de auto nog een paar kenmerkende koetswerkelementen camoufleren die knipogen naar de oorspronkelijke Mustang Mach 1 uit 1969.

20200605080221mach1007.jpg

We denken dan uiteraard aan het specifieke radiatorrooster, maar ook aan de forse kofferspoiler. De officiële teaser van Ford toont in elk geval dat het radiatorrooster veel minder afgedekt was dan op dit prototype dat onze mensen hebben betrapt.

20200605080222mach-1-teaser.jpg

De fotografen zijn er echter ook in geslaagd om het interieur te snappen dat Ford nog geheim wil houden. In afwachting van een echt eigen stuur herneemt het prototype dat van de Mustang Bullitt. Maar we zien ook dat er een manuele versnellingspook in zit. Ford van zijn kant bevestigt dat deze versie zal worden aangedreven door een atmosferische 5.0-V8, zonder echter het vermogen te verklappen. Volgens ‘anonieme bronnen’ zou hij op zo’n 515 pk pieken, tegenover 440 pk in de ‘gewone’ Mustang V8 en 460 pk in de Bullitt.

20200605080222mach1012.jpg

Net zoals eind jaren 1960 moet de Mach 1 een brug leggen tussen de klassieke Mustangs en de radicalere Shelby-versies. De Shelby GT500 met zijn 5.2-V8 met compressor schopt het bijvoorbeeld tot liefst 770 pk.

20200605080223mach-1-teaser-2.jpg

De Mach 1 zal verkrijgbaar zijn in een beperkte reeks en krijgt heel wat specifieke elementen, zoals Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, Brembo-remmen en een herwerkte schokdemping om er “de meest efficiënte Mustang 5.0-V8 op circuit ooit van te maken”, zo belooft Dave Pericak, directeur van Ford Icons.
20200605080255mach1011.jpg