Alfa Romeo 156 GTA

De laatste Alfa met de befaamde Busso V6. Een plezier om te beleven en te horen.  De voortrein kan niet volgen, maar wat een temperament heeft deze auto. Het is een motor met pit, met een diep gegrom bij lage toerentallen dat geleidelijk overgaat in een schrille klank bij hoge toeren waar de 250 paarden losgelaten worden. De vooras kan niet volgen, maar wat een temperament heeft deze auto.

Lancia Thema 8.32

Met een anoniem berlinekoetswerk uit de jaren tachtig trekt de Thema niet echt de aandacht. Maar deze 8.32 heb je altijd gehoord. Onder de motorkap van deze topversie vind je een drieliter V8 van Ferrari-origine. Uiteraard zijn de 215 paarden goed getraind. Helaas kan ook hier de voortrein niet volgen en is er te weinig grip.

Subaru Impreza Turbo

Voor 10.000 euro heb je een Impreza van de tweede generatie. Het uiterlijk verandert een beetje door de twee ronde koplampen, maar technisch is het succesrecept hetzelfde: een tweeliter viercilinder boxermotor die de uitlaat doet kletteren en zijn kracht overbrengt op een doeltreffende vierwielaandrijving.

Volvo 850 T-5R

Het uiterlijk van een Bretoense kast, een gigantische kofferruimte en een vijfcilinder die de voorwielen aanvalt. Behalve als je kiest voor het kanariegele koetswerk is dit een discrete break die zijn inborst goed kan verbergen. De 240 paarden doen de voorbanden pijn, maar verzekeren ook topprestaties: 240 km/u. Nooit was een kast zo snel.

BMW 330i E46

Een BMW zoals de puristen het graag zien: een berline met vier deuren, een atmosferische motor (zonder turbo) met zes cilinders in lijn en achterwielaandrijving. De motor is zeer elastisch en heeft een typisch geluid bij hoge toerentallen. Een waar plezier, zeker omdat het chassis op hetzelfde niveau staat.