Volkswagen
blijft zijn elektrische strategie maar accelereren. De ID.3 is op de markt, de
ID.4 is voor heel binnenkort en nu zou het merk zijn geplande kleinere EV ID.2
sneller dan aanvankelijk gepland op de markt willen brengen, zo meldt Automotive
News Europe.
Al in 2023 zouden de Duitsers hun rivaal voor de Opel Corsa-e, Peugeot e-208 en Renault Zoé klaar willen hebben. De VW e-Up zou dan op pensioen mogen gaan. Verrassend is echter dat niet alleen de elektrische Up zou verdwijnen maar ook het hele gamma van de VW Polo die enkel met verbrandingsmotoren verkrijgbaar is. Dat betekent dus dat het compacte B-segment voor VW enkel nog elektrisch zou zijn. De winstmarges zijn er namelijk zo klein dat de investeringskost te hoog wordt om verbrandingsmotoren aan de uitstootnormen te laten voldoen.
De toekomstige ID.2 zou 20.000 à 25.000 euro moeten gaan kosten (ongeveer even duur als de huidige e-Up) en een batterij krijgen van ruwweg 36 kWh. Het ziet ernaar uit dat Tesla rijkelijk laat zal komen met zijn eigen elektrische stadswagen, want de ontwikkeling daarvan moet nog beginnen…
Al in 2023 zouden de Duitsers hun rivaal voor de Opel Corsa-e, Peugeot e-208 en Renault Zoé klaar willen hebben. De VW e-Up zou dan op pensioen mogen gaan. Verrassend is echter dat niet alleen de elektrische Up zou verdwijnen maar ook het hele gamma van de VW Polo die enkel met verbrandingsmotoren verkrijgbaar is. Dat betekent dus dat het compacte B-segment voor VW enkel nog elektrisch zou zijn. De winstmarges zijn er namelijk zo klein dat de investeringskost te hoog wordt om verbrandingsmotoren aan de uitstootnormen te laten voldoen.
De toekomstige ID.2 zou 20.000 à 25.000 euro moeten gaan kosten (ongeveer even duur als de huidige e-Up) en een batterij krijgen van ruwweg 36 kWh. Het ziet ernaar uit dat Tesla rijkelijk laat zal komen met zijn eigen elektrische stadswagen, want de ontwikkeling daarvan moet nog beginnen…
Ontdek meer inzichten
Volkswagen