Volgens
het Britse automagazine Car zou Volkswagen op het punt staan om Bugatti over te laten aan het Kroatische Rimac Automobili. VW
zou het merk met de enorme historische waarde echter niet zomaar verkopen. De
deal zou verlopen via Porsche, dat nu al aandeelhouder is van Rimac, en in ruil voor Bugatti zouden de Duitsers een
groter deel van het Kroatische bedrijf krijgen – naar verluidt mikt Porsche op
49 procent. Waarom?
Het Volkswagen van vandaag is niet meer geïnteresseerd in geldverslindende prestigeprojecten als Bugatti en wil al zijn middelen concentreren op zijn elektrische omslag. Rimac heeft op korte tijd een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan met elektrische technologie en heeft dus alles in huis waar VW naar op zoek is. Met andere woorden: Rimac krijgt een prestigieus kroonjuweel en geeft Volkswagen in ruil de nodige technologie om ’s werelds grootste constructeur van elektrische auto’s te worden.
Het Volkswagen van vandaag is niet meer geïnteresseerd in geldverslindende prestigeprojecten als Bugatti en wil al zijn middelen concentreren op zijn elektrische omslag. Rimac heeft op korte tijd een enorme hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan met elektrische technologie en heeft dus alles in huis waar VW naar op zoek is. Met andere woorden: Rimac krijgt een prestigieus kroonjuweel en geeft Volkswagen in ruil de nodige technologie om ’s werelds grootste constructeur van elektrische auto’s te worden.