De Britse autogroep Jaguar Land Rover, die eigendom is van het Indiase Tata, gaat voor een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Het kiest daarbij voor het acroniem JLR. De autobouwer maakt van de gelegenheid gebruik om ineens ook zijn organisatie te herzien, met de creatie van ‘nieuwe’ merken.
Land Rover gaat met pensioen
Die informatie werd ons eind mei bevestigd tijdens de voorstelling van de nieuwe Range Rover SV: Range Rover, Defender en Discovery worden op zichzelf staande merken. En hoewel de benaming Land Rover met pensioen gaat, verdwijnt die niet volledig. Het beroemde groene logo zal nog steeds een plaats krijgen op de producten van de autobouwer, als ‘heritage-merk’.
De nieuwe benaming JLR past in de ‘Reimagine’-strategie, waar een investering van 17 miljard euro mee gemoeid is. Die gaat ook gepaard met de volledige elektrificatie van het Jaguar-gamma, met de komst van een nieuw platform dat de lancering van drie nieuwe modellen mogelijk moet maken, waaronder een vierdeurs GT. De fabrieken van de groep, waaronder de historische site in Gaydon, worden geleidelijk aan omgevormd om tegen 2039 koolstofneutraal te zijn.
?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail: