Zoals we ondertussen gewoon zijn, publiceert BMW zelf foto's van zijn modellen tijdens hun ontwikkeling. Dit keer ontdekken we de i7 die getest wordt in het Zweedse Arjeplog. Dat betekent dat de grote elektrische limousine niet meer lang op zich zal laten wachten om zijn BMW-nieren te tonen in de achteruitkijkspiegel van de Mercedes EQS. Grappig trouwens om te lezen dat BMW ook nog meegeeft dat "in de loop van volgend jaar de premium autobouwer uit München de eerste volledig elektrische luxe-berline ter wereld zal voorstellen, de BMW i7."


BMW maakt ook van de gelegenheid gebruik om te benadrukken dat deze i7 ook de vijfde generatie van het eDrive-technologie van het merk krijgt, waarmee de recente BMW iX al uitgerust is. Ook deze limousine zou dus op de markt komen als xDrive40 (met 326 pk en een 76,6 kWh batterij) en xDrive50 (met 523 pk en een 111,5 kWh batterij).

De i7 zou daarmee over een gelijkaardig rijbereik beschikken als dat van de iX, rekening houdend met de gemiddelde verbruiksgegevens van de twee modellen die kort bij elkaar liggen. Dat verbruikt schommelt tussen de 19,5-22,5 kWh/100 km WLTP voor de limousine tegen 19,4-21,4 kWh/100 km voor de SUV. Ter herinnering: die laatste beschikt over een WLTP-gehomologeerd rijbereik van 397 tot 427 km WLTP als xDrive40 en van 590 tot 631 km WLTP als xDrive50.