201906250813393.jpg

De sportwagen van de toekomst is natuurlijk geëlektrificeerd. Onder het gestroomlijnde koetswerk bevindt zich een plug-inhybride aandrijflijn. Dankzij de twee elektromotoren, één per as, kan deze sportwagen zowel achterwielaangedreven als met vierwielaandrijving uitstootvrij rijden. Het rijbereik bedraagt dan 100 kilometer.

201906250813394.jpg

600 pk

De aandrijflijn bestaat ook nog uit een viercilinder turbobenzine. Het totale vermogen bedraagt 600 pk. BMW kondigt een topsnelheid van 300 km/u aan en een sprint tot 100 km/u in slechts 3 seconden. Een Boost+-modus is ook beschikbaar om af en toe een beetje extra boost te geven. Maar BMW geeft geen exacte cijfers.

201906250813405.jpg

"Ease" of "Boost"?

Of het nu een sportwagen is of niet, dit manifest van de toekomst kan natuurlijk niet voorbijgaan aan autonoom rijden. BMW ziet een mogelijke combinatie van rijplezier en automatisering door de keuze over te laten aan de modi "Ease" en "Boost". Als de bestuurder kiest voor de Ease-modus, kan hij ontspannen of aan boord werken door gebruik te maken van de geavanceerde connectiviteit die deze auto van de toekomst biedt. De auto zorgt op zijn eentje voor het rijden dankzij het ruime rijbereik. Als de bestuurder overschakelt naar de Boost-modus, neemt hij zelf de controle over om te profiteren van het volledige dynamische potentieel van de machine.

201906250813402.jpg

Turbo/i8

Esthetisch gezien is dit Vision Next M conceptmodel een soort kruising tussen BMW's emblematische Turbo-conceptmodel uit de jaren zeventig (dat onder meer leidde tot de M1) en de huidige BMW i8 plug-in hybride. De knipoog naar het Turbo-concept uit de jaren zeventig is duidelijk herkenbaar aan de twee kleine BMW-logo's op de hoeken van de achterkant.

201906250813407.jpg
201906250813406.jpg

Gezichtsherkenning

Dit conceptmodel zit natuurlijk vol met technologie. Zo is er bijvoorbeeld een gezichtsherkenningssysteem waarmee de auto kan worden ontgrendeld. De vlinderdeuren openen dan met een druk op een aanraakzone. Er is ook nog een head-updisplay met augmented reality, een hartslagmeter voor de bestuurder en het gebruik van originele materialen zoals geweven synthetische vezels of geanodiseerd titanium.

201906250813418.jpg