225xe
De 2-Reeks Active Tourer krijgt in zijn “25xe”-versie een lithium-ionbatterij die van 7,7 kWh naar 9,7 kWh gaat. Daardoor stijgt zijn elektrische rijbereik tot 47 kilometer (25 procent meer). BMW geeft een CO2-uitstoot op van 43 g/km.
530e en 530e xDrive
De nieuwe 530e heeft voortaan een batterij van 12,0 kWh, in plaats van 9,2 kWh voordien. Het elektrische rijbereik stijgt daardoor met meer dan 30 procent: tot 64 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 44 g/km. De 530e is voortaan ook beschikbaar met xDrive-vierwielaandrijving.
330e
De nieuwe 3-Reeks krijgt opnieuw een 330e. Die kan 60 kilometer volledig elektrisch rijden, zowat 50 procent meer dan vroeger. Zijn CO2-uitstoot bedraagt 39 g/km. De nieuwe 330e heeft een gecumuleerd vermogen van 185 kW/252 pk. Tijdelijk komt daar 30 kW/41 pk bij met de standaard XtraBoost-functie. 0-100 km/u duurt daardoor 6,0 seconden.
X3 xDrive 30e
Op Genève is er een wereldpremière weggelegd voor de X3 xDrive 30e, die vanaf december in productie gaat. Hij combineert een viercilinder turbobenzine met een elektromotor, en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving. Net als in de 3-Reeks kan het vermogen van 185 kW/252 pk tijdelijk toenemen met 30 kW/41 pk. De CO2-uitstoot bedraagt 56 g/km.
X5 xDrive 45e
Ook de nieuwe X5 krijgt een plug-inversie. Vergeleken met zijn voorganger heeft die meer vermogen en rijbereik. Hij combineert een zescilinder met elektromotor, goed voor een totaal vermogen van 290 kW/394 pk. Daardoor haalt hij 100 km/u in 5,6 seconden. De nieuwe batterij zorgt voor een elektrisch rijbereik van 80 kilometer, bijna drie keer zoveel als de vorige generatie van deze hybride X5.
745e
De gefacelifte 7-Reeks krijgt in Genève een nieuwe plug-inversie, die zijn viercilinder op benzine inruilt voor een zescilinder. De grotere batterij zorgt voor een elektrisch rijbereik van 50 tot 58 kilometer, afhankelijk van de versie (korte of lange wielbasis, achter- of vierwielaandrijving). Dat is een toename van bijna 30 procent vergeleken met zijn voorganger.