Net als alle andere constructeurs moet de Italiaans-Amerikaanse FCA-groep ook rekening houden met de strikte Europese uitstootnormen. Zo geldt vanaf eind 2020 een grens van 95 g/km aan CO2 voor het volledige gamma. Het merk Fiat, bijzonder actief in Europa, zet vooral in op elektrisch. Zo zal de volgende generatie van de 500 midden 2020 onder meer elektrisch zijn. Het merk bevestigde nu ook aan het Britse Autocar dat de volgende generatie Panda eveneens elektrisch aangedreven wordt. Maar volgens FCA-CEO Olivier François krijgt de volgende Panda, die esthetisch zal aanleunen bij het Centoventi-conceptmodel, in 2021 eerst klassieke motoren.
François bevestigde ook de komst van een elektrische versie. Daarvoor is het wel nog wachten tot 2023. De elektrische Panda zal een soort ‘à la carte’-systeem van batterijen krijgen: de auto komt standaard met een ‘kleine’ batterij met een rijbereik van ongeveer 100 kilometer om de prijs te drukken. Wie een groter rijbereik wil, kan extra batterijen kopen of huren die door de garagist worden geplaatst.
Lees ook: %%ilink_21934_Waarom dit de perfecte zomer is om een Fiat 500X te kopen%%
Lees ook: %%ilink_21937_De Fiat Tipo is nu op zijn verleidelijkst!%%