20200623094403fordfocus202001.jpg

Na de Puma, de Kuga en de Fiesta gaat nu ook de Focus voor mildhybride technologie. De 1.0 EcoBoost-benzinemotor met 125 of 155 pk kan voortaan als microhybride worden besteld. De techniek is ondertussen gekend: de traditionele alternator is vervangen door een krachtige alternator-starter waardoor de energie die gebruikelijk verloren gaat tijdens het vertragen kan worden gerecupereerd om een 48V-batterij op te laden. Die zit onder de voorste passagiersstoel en kan vervolgens de alternator-starter stroom geven waardoor hij de verbrandingsmotor een duwtje geeft bij normaal rijden en bij accelereren (+ 24 Nm volgens Ford). Bovendien kan de accu ook de elektrische accessoires voeden.

20200623094404fordfocus202002.jpg

Als gevolg daarvan daalt de gehomologeerde NEDC2 CO2-uitstoot van de Focus 1.0 EcoBoost 125 en 155 naar 94 en 93 g/km (115 g/km WLTP in beide gevallen).

20200623094404fordfocus2020digitalcluster02.jpg

Tegelijk introduceert Ford een nieuw digitaal instrumentenbord in de Focus om het model bij de tijd te houden. Het maakt gebruik van een 12,3 duim groot personaliseerbaar scherm.