Hij nodigde 700 werknemers en ex-werknemers uit voor de productie van de laatste Defender. Al 68 (!) jaar lang bouwde de fabriek in Solihull deze wagen. Nu dit hoofdstuk afgesloten is, kondigt het merk een nieuw verhaal aan. Er wordt een programma opgestart om in de toekomst oude Series en Defenders te restaureren en nieuw leven in te blazen.

Bye bye…

Nick Rogers, directeur technologie van de Jaguar Land Rover Groep, spreekt vol passie over de Defender: ‘We praten hier over een wagen die wereldwijd een icoon is. De wereld is misschien erg veranderd in die 68 jaar, maar die wagen is een constante gebleven.’ En inderdaad, als onveranderlijke legende kent de Defender vele fans over de hele wereld. Wat de opdracht om een nieuw model te ontwikkelen alleen maar moeilijker maakt. ‘De Defender van morgen ontwerpen is een droom voor elke ingenieur en designer. Het is de volgende uitdaging die we vol passie aangaan!’, verklaar Rogers.

Meer dan twee miljoen Land Rover Series en Defender zijn in Solihull van de band gegaan sinds 1948. En over de jaren heeft de Land Rover een echte reputatie opgebouwd als wagen die de meest vijandelijke terreinen kan overwinnen.