Zoals beloofd, voegt Opel binnenkort een nieuwe variant toe aan de catalogus van zijn nieuwe Astra en Astra Sports Tourer. Naast de verbrandingsmotoren en plug-in hybride aandrijflijnen kunnen klanten binnenkort ook deze volledig elektrische versie bestellen. Hij heet gewoon Astra Electric.
54 kWh
Zoals verwacht krijgt deze versie de technische organen waarover ook zijn neefje binnen de Stellantis-groep, de Peugeot e-308, beschikt. De batterij met een capaciteit van 54 kWh heeft een vrij middelmatige capaciteit voor het segment. Toch moet hij de Astra een potentieel rijbereik geven van meer dan 400 km (416 km) met een laag brandstofverbruik van slechts 12,7 kWh/100 km in het beste geval. Het WLTP-verbruik van 14,9 kWh/100 km, dat zeker dichter bij het werkelijke gebruik ligt, geeft nog steeds een actieradius van meer dan 300 km. De Astra kan snelladen aan een vermogen tot 100 kW (11 kW voor AC laden).
115 kW / 156 pk
De elektromotor die dezelfde is als in de Peugeot e-308 drijft de voorwielen aan. Hij ontwikkelt 115 kW / 156 pk en een koppel van 270 Nm. Opel claimt een topsnelheid van 170 km/u.
516 liter voor de break
Op praktisch vlak verliest de Sports Tourer break wat van zijn pluimen bij zijn elektrische transitie. Opel heeft het over een kofferinhoud van 516 liter, tegenover 608 liter voor de versies met verbrandingsmotor en 548 liter voor de plug-in hybrides.
De besteltabellen voor de Astra Electric en Astra Sports Tourer Electric gaan volgende lente open.