Geen verrassing: het motoraanbod lijkt nogal sterk op dat van zijn nieuwe Franse neef, de Peugeot 208. Het benzineaanbod draait dus rond de 1.2 driecilinder van de PSA-groep. De instapversie is atmosferisch en 75 pk sterk (met manuele vijfbak). De turboversies zijn 100 en 130 pk sterk, en hebben een achttrapsautomaat die de manuele zesbak vervangt (standaard op de 130 pk-versie, optioneel op de 100 pk-versie).
De Corsa heeft de dieselmotor de rug nog niet toegekeerd. Maar in de zesde generatie verschijnt maar één blok: de 1.5 viercilinder van 100 pk. Die krijgt een AdBlue-systeem.
Dieetkuur
De nieuwe Corsa heeft vergelijkbare afmetingen met zijn voorganger, maar zet wel minder gewicht op de weegschaal. Dat neemt met iets meer dan 100 kilogram af. Leeg weegt de basis-Corsa amper 980 kilogram. Daardoor daalt zijn CO2-uitstoot en zet hij betere prestaties neer dan de vorige generatie.
Lichtblokken
Opel plant verschillende uitvoeringen, waaronder een nieuwe, sportieve GSI Line. Naast de klassieke rijhulp zitten er in de uitrusting van de nieuwe Corsa ook matrix-koplampen met led-elementen die gestuurd worden door een frontale camera. Een digitaal instrumentenpaneel in plaats van de klassieke tellers is ook mogelijk.