Het nieuws werd officieel bevestigd door Oliver Blume, de directeur van Porsche: “Halverwege het decennium willen we onze onze 718 sportwagen met middenmotor enkel nog in volledig elektrische vorm aanbieden.” Na de Taycan en binnenkort ook de volledig elektrische Macan, installeert Porsche dus ook batterijen in zijn model met motor centraal achterin.

Niet onverwacht

Onlangs stelde Porsche zijn concept Mission R voor, waarmee het al een voorsmaakje gaf van zijn toekomstige sportmodellen. Hoewel die niet helemaal op de conceptversie zullen lijken, zou hun design er toch heel wat inspiratie uit moeten putten. En hun technologie! We kunnen ons dus verwachten aan een op maat gemaakte architectuur, het hoge laadvermogen dat de autobouwer onder de knie heeft, en zelfs een versie met vierwielaandrijving!





Niet het einde voor verbrandingsmotoren

In het Porsche-gamma blijven dan enkel nog de Cayenne en de 911 over, waarvan voorlopig nog geen elektrische afgeleiden voorzien zijn! Volgens Oliver Blume zal er altijd een verbrandingsmotor onder de kap van de legendarische sportwagen van het merk zitten, zelfs na 2030, en dat dankzij synthetische brandstoffen: “E-fuel beschermt de 911, de ziel van ons merk.”