De Ghost kreeg de bijnaam ‘baby Rolls’, maar klein is hij niet. Hij is 5,4 meter lang, 1,95 meter breed en 1,55 meter hoog. Afmetingen om u tegen te zeggen. Maar het toppunt is toch het interieur. Hier wordt Britse charme gekoppeld aan Duitse technologie.

Soeverein comfort

Een Rolls staat eerst en vooral voor uitzonderlijk comfort. Bij de ontwikkeling van de auto heeft het moederhuis BMW de Britten dan ook geen strobreed in de weg gelegd. De pneumatische ophanging wordt gestuurd door een rekeneenheid die in 2,5 milliseconden reageert. Dat garandeert een optimaal comfort, in alle omstandigheden. Toch hinken de dynamische prestaties niet achterop en zorgt het onderstel ervoor dat de bewegingen van het koetswerk tot een minimum herleid worden.

Hightech

De audio-installatie is bijzonder krachtig en verfijnd. 600 Watt worden via zestien luidsprekers, waaronder twee subwoofers, naar het interieur gestuurd. Uiteraard zijn ook een usb- en een uitwendige aansluiting voorzien en kan je al je muziek en informatie kwijt op een een schijf van 12,5 gigabyte. De achterste passagiers kunnen naar een film kijken op twee 9,2 duims grote schermen.

Kracht

De 6,6-liter V12-motor levert niet minder dan 570 pk. Bij 1.500 omwentelingen ontwikkelt hij een koppel van 780 Nm. Aan de motor wordt een nieuwe ZF-automaat gekoppeld met maar liefst acht gangen. Dat geeft hem prestaties van een echte sportwagen: in 4,9 seconden spurt hij van 0 naar 100 km/uur en de topsnelheid wordt elektronisch beperkt tot 250 km/uur. Het gemiddelde verbruik bedraagt 13,6 l/100 km, terwijl hij 317 g/km CO2 uitstoot.